راهکار های UX برای مجاب کردن مشتری به خرید

راهکار های UX برای مجاب کردن مشتری به خرید

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش دیگری درباره؛ راهکار های UX برای مجاب کردن مشتری به خرید

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


یکی از تکنیک‌های جذب مشتری شامل؛ کمیابی است. (یعنی؛ به مخاطب این حس را بدهید، که باید قبل از اینکه فرصت از دست برود کاری بکند). یک تکنیک دیگر انحصار است. سومین تکنیک هم استفاده از سند اجتماعی است. (یعنی؛ بکارگیری ذهنیّت قبیله‌ای ما انسان‌ها). اما تکنیک‌های متقاعد کردن مشتری به همین 3 مورد ختم نمی‌شود. روش‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند، که البته به اندازه موارد ذکر شده مطرح نیستند! و با اینحال می‌توانند بسیار موثر واقع شوند.

هرچه واقعی‌تر، پرداخت بیشتر!راهکار های UX برای مجاب کردن مشتری به خرید

نتیجۀ چندین تحقیق مختلف نشان داده است، که وقتی یک جنس بیشتر برایشان واقعی باشد، حاضرند مبلغ بیشتری را برای بدست آوردن آن هزینه کنند. برای مثال، جنسی که بتوانند لمس کنند، برایشان از جنسی که فقط بتوانند ببینند؛ بیشتر ارزش دارد!

این موضوع در مورد زمانی که بتوانند تصویر یک محصول را ببینند، در مقاسه با زمانی که فقط توضیحات متنی در موردش بخوانند هم صادق است. به همین خاطر است، که زندگی بخشیدن به محصولات و خدمات در فضای آنلاین اهمیّت دارد. تصاویر متنوع، داشتن یک نگاه 360 درجه به محصولات، توضیحات مناسب و … همه می‌توانند بروی ذهن مخاطب تاثیر بگذارند.


خواندن توضیحات سخت باشد، پیروی از آنها هم سخت است!

خوانا بودن متن‌های وب‌سایت و برنامه بسیار اهمیّت دارد. اما این موضوع فقط به دلایل کاربردی اهمیتّ ندارد. و می‌تواند بروی حس مخاطب هم تاثیر داشته باشد. اگر شما یک توضیح مشخص را با دو فونت خوانا و ناخوانا به مخاطبان ارائه دهید، مردم نه تنها متن اول را ساده‌تر خواهند خواند، که فکر می‌کنند؛ پیروی از آن هم راحت‌تر خواهد بود.


شانس انجام یک کار، با تقسیم کردن با قدم های کوچک!

می‌توانید برای تمام فرآیندهای طولانی خود از این تکنیک استفاده کنید. یعنی؛ آنها را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. تا به این ترتیب شانس انجام شدن آنها توسط مخاطبان افزایش پیدا کند. پس به مخاطبان خود فشار نیاورید. و از آنها بخواهید با برداشتن قدم‌های کوچک و ساده در مسیر مورد نظر شما پیش بروند.


هرچه به هدف نزدیک‌تر=انگیزه بیشتر برای تمام کردن

هر چقدر ما به پایان کار نزدیکتر باشیم، انگیزه ما برای به اتمام رساندن آن بیشتر خواهد بود. بنابراین؛ فکر خوبی است اگر به جای تعداد مراحل کامل شده، تعداد مراحل باقی‌مانده از یک فرآیند را به اطلاع کاربران خود برسانید. به علاوه که مراحل ابتدایی کار را تا جای ممکن ساده کنید. تا به این ترتیب شانس پیشروی کاربر در مسیر فرآیند شما بیشتر خواهد شد. سپس؛ زمانی که به مراحل انتهایی رسید و بیشترین انگیزه را داشت، او را با قسمت‌های چالش‌برانگیز روبرو کنید.

راهکار های UX برای مجاب کردن مشتری به خرید


هرقدر ارقام قیمت کمتر باشد، مقدار آن از نظر ما کمتر است!

می‌دانید که، 9900 تومان به دلیلی عجیب و غریب در نظر ما از 10000 تومان خیلی کمتر به نظر می‌رسد. آن هم وقتی که فقط 100 تومان فرق میان آنهاست. این همان دلیلی است، که فروشنده‌ها معمولاً محصولات را به این روش قیمت‌گذاری می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که از نظر ما ارزش یک قیمت ثابت وقتی که ارقام کمتری داشته باشد هم کمتر است!


بشدت تحت تاثیر نوع قاب‌بندی یک چیز هستیم!

بهتر است، این موضوع را به یاد داشته باشید؛ که نوع قاب‌بندی اهمیّت بسیار زیادی دارد. برای مثال، اگر به مشتری بگویید؛ که تنها 3 هزار تومان در روز از او دریافت می‌کنید، برایش بسیار معقول‌تر خواهد بود. تا زمانی که بگویید؛ باید 730 هزار تومان در سال پرداخت کند. همیشه به این فکر کنید که چطور می‌توانید یک موضوع را به نحوی قاب‌بندی کنید که پیشنهاد شما در ذهن مخاطب معقول‌تر به نظر برسد.


همه به دنبال مسیری با کمترین درد هستیم!

راهکار های UX برای مجاب کردن مشتری به خرید

همه ذاتاً تنبل هستیم! و معمولاً تلاش می‌کنیم مسیری با کمترین فشار و درد را پیش بگیریم. تکامل ما را به این طریق برنامه‌ریزی کرده است. این حتی توضیح می‌دهد، که چرا وقتی مردم چندین گزینه پیش روی خود دارند، بطور ثابت با آن گزینه پیش می‌روند که نیاز به تلاش کمتری دارد. مشتری

نه تنها باید تنبلی آدم‌ها را قبول کنیم، که باید آن را با نهایت محبت در آغوش بکشیم. برای مثال، به جای آنکه از کاربر بخواهیم یک حساب کاربری درست کند، تا بتواند یک کار مشخص را انجام دهد، بگذاریم بعد از آنکه خرید را قطعی کرد. و در آخرین مرحله حساب کاربری خود را تنظیم کند. یا اگر اطلاعاتی وجود دارد که به آنها نیاز داریم، اما خیلی هم واجب نیستند، درخواست آنها را به مراحل آخر یک فرآیند موکول کنیم.


افراد معتبر، ارزش بیشتر!!!

یک ستاره سینما در واقعیّت هیچ تخصصی در زمینه محصولاتی که تبلیغ می‌کند ندارد. و با اینحال حرف او تاثیر بیشتری می‌گذارد. بنابراین؛ بد نیست که نظر یک متخصص یا فرد شناخته شده را در مورد محصول خود ارائه دهید. به این فکر کنید که چه کسی می‌تواند یک نظر معتبر به شما ارائه دهد و چگونه می‌توانید از اعتبار او به درستی استفاده کنید.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


وقتی دلیل انجام کاری را می‌دانیم، احتمال انجام آن بیشتر است.

ما همه وقتی بفهمیم که چرا یک چیز اهمیت دارد، بیشتر به انجام دادن آن رغبت نشان می‌دهیم. برای مثال، احتمال اینکه پولی را به خیری اهدا کنیم، وقتی که می‌دانیم اهدای ما چگونه استفاده خواهد شد، بیشتر است. یا شانس اینکه یک گزینه را انتخاب کنیم، وقتی می‌دانیم که چرا اهمیّت دارد، بالا می‌رود.

راهکار های UX برای مجاب کردن مشتری به خرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا