با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپهمراه شما هستیم. با آموزش موضوع دیگر از؛ راهنمای کامل برای نوشتن کپشن اینستاگرام
برای بهره مند شدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.
🖋کپشن اینستاگرام چیست؟
متنی که زیر پستهای اینستاگرام مینویسیم تا توضیحات بیشتری را در مورد آن پست به مخاطب بدهیم،
کپشن اینستاگرام میگوییم. کپشن اینستاگرام شامل متن، ایموجی، #هشتگ و @منشن است.
✏آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام
اول از همه باید به شما بگوییم؛ که بالا بردن بازدید پستها و در نتیجه کسب درآمد از اینستاگرام، فقط به کپشن نویسی محدود نمیشود. برای موفقیت در این شبکه اجتماعی باید 360 درجه عمل کنید. اما در ادامه قرار است. یاد بگیریم که یک کپشن خوب، چطور میتواند برای شما لایک، کامنت، فالوئر و ارزش بیشتری را ایجاد کند.
✔یک قدم برو عقب و مخاطبت را بشناس
از هر متخصصی که بپرسید، به شما میگوید که در تمام بیزینسها، شناخت مخاطب اولین قدم است. یعنی شما بدون این که شناخت درستی از مخاطبتان داشته باشید، نباید قدم از قدم بردارید.
این کار زمانبر بوده. و لازم است. قبل از آن، کمی با فالوئرهایتان گفتگو کنید. برای مثال، ما میدانیم که مخاطبهایی که نوین را در اینستاگرام دنبال میکنند، یک سری ویژگی مشخص دارند:
- میخواهند بیزینس خود را شروع کنند.
- زیاد دنبال کار کارمندی نیستند.
- میخواهند کسبوکار آنلاین خود را راهاندازی کنند.
- به دنبال یادگیری روشهای تبلیغ آنلاین هستند.
- به کار تولید محتوا در شبکههای اجتماعی علاقه دارند.
به همین دلایل، کپشنهایی که در اینستاگرام مینویسیم، فقط و فقط برای آنهاست، نه شخص دیگر! خب شخصی که هنوز مخاطبهایش را به خوبی نمیشناسد باید چکار کند؟
تحقیق، تحقیق و تحقیق! در سادهترین حالت ممکن میتوانید، چند وقت یکبار در یک استوری، از مخاطبهای خود بپرسید. که به چه محتوایی علاقه دارند.
✔شروع کپشن باید طوفانی باشد.
یادتان باشد، که اگر میخواهید مخاطب کپشن شما را بخواند، باید آن را به جذابترین شکل ممکن، شروع کنید. حتما دیدهاید که اینستاگرام، ابتدا دو جمله اول کپشن را به مخاطب نشان میدهد. و او برای مطالعه کل کپشن، باید روی گزینه «more» یا «بیشتر» را کلیک کند. اینستاگرام 2,200 کاراکتر را در اختیار شما گذاشته تا هرچه در چنته دارید را رو کنید، پس جذاب بنویسید. و کنجاوی ایجاد کنید، مخصوصاً آن دو خط اول را.
🌟در ادامه چند ترفند به شدت باحال و کاربردی را به شما یاد می دهیم.🌟
یک جمله بنویسید که بقیه را زیر سوال ببرد.
چرا بقیه بلاگرها انقدر محتوایشان زرد است؟
سوالی بنویسید که ذهن مخاطب را درگیر کرده است.
چطوری کپشن بنویسیم که لایک و کامنت بیشتری بگیرد؟
جملهای بنویسید که کنجکاوی ایجاد کند.
دیروز یک نفر گفت که میخواهد اکانت من را آنفالو کند، اما…
حقهای بزنید که مخاطب را ترغیب به خواندن کند.
کپشن رو نخون! 🙂 / کپشن رو باز نکن…
همانطور که در تمام این مثالها دیدید، عنوان کپشن باید انقدر جذاب باشد که که مخاطب حسابی کنجکاو شود. و حتماً روی دکمۀ more کلیک کند.
✔محتوا و کپیرایتینگ قوی
محتوای شما باید مخاطبکُش باشد. یعنی؛ مستقیماً مخاطب ایدهآل شما را هدف قرار دهد. و او را شیفتۀ شما کند.
مسئله دوم، کپیرایتینگ!
مهارتی که یادگیری آن برای هر کسی که میخواهد کسبوکاری داشته باشد، لازم است. برای این کار، شما باید با نوشتن خو بگیرید. و ذوق نوشتن را دوباره در خود بیدار کنید. تمام جملات جذاب تبلیغاتی که روی بیلبوردها، سایتها و عنوانهای پست اینستاگرام میبینید؛ با استفاده از کپیرایتنیگ نوشته شدهاند.
✔از فالوئر، یک چیزی بخواهید.
همیشه یادتان باشد، که در کپشنهای خود، یک درخواستی هم از مخاطب بکنید. از او بخواهید کاری را برایتان انجام دهد. مثلاً؛ یک سوال بپرسید. و به او بگویید در کامنتها جوابتان را بدهد، یا خیلی سادهتر از مخاطب بخواهید که پستتان را لایک کند، برایتان کامنت بگذارد، برای دوستانش بفرستند و پست را سیو کند.
🖊طریقه نوشتن کپشن اینستا
کپشن شما میتواند، موضوع پست را بگوید، توضیحات محصول را بدهد. یا یک داستانی را تعریف کند.
✅موضوع پست را بگویید.
دسته اول که خیلی ساده است. همه ما از همینجا شروع میکنیم. هروقت میخواهیم پست یا استوری بگذاریم، دنبال یک متن مرتبط با عکس میگردیم. تفاوتش در این است که در توصیف عکس، هرچه واقعیتر باشید، بهتر است. اینطوری مخاطب هم با شما احساس نزدیکی بیشتری میکند، چون میداند؛ که دارید یک موضوع شخصی را با اون به اشتراک میگذارید.
✅توضیحات محصول یا خدمات را بنویسید.
این روزها پیجهای زیادی را میبینیم، که کسبوکار خود را در اینستاگرام راهاندازی کردهاند. اما نباید فراموش کنید. که حتی اگر قرار است. یک مداد هم بفروشید، کپشنهای غیر حرفهای میتوانند به راحتی مشتریهایتان را بپرانند.
پس اگر شما هم در اینستاگرام، فروشگاه اینترنتی دارید، نکات زیر را به هیچ وجه از دست ندهید.
- مشخصات محصولتان را ساده، اما کامل توضیح دهید.
- حتماً قیمت محصول را بنویسید. (قیمت در دایرکت وقت شما و مشتریتان را میگیرد!)
بهانه نیاورید، اگر قیمتها نوسان دارند؟ کپشن را ادیت کنید. میتوانید مدیریت این کار را به ادمین پیج بسپارید. اما اگر به هر دلیلی قیمت ننوشتید، حتماً در کپشن بگویید. که برای اطلاع دقیق از قیمت باید به شما دایرکت بزنند. - موجودی محصول را حتماً در کپشن قرار دهید.
- نحوه ارسال محصول را کامل توضیح دهید.
- مزیتهای محصولتان را هم حتماً بگویید.
✅داستانسرایی در کپشن اینستاگرام
تا به حال شده که در اطراف خود با آدمهایی روبرو شوید. که داستان یک اتفاق را طوری برایتان تعریف کنند. که حس کنید واقعاً آنجا بودید؟ اینجور آدمها قصهگوهای ماهری هستند. که ما از گوش دادن به داستانهایشان، هیچوقت خسته نمیشویم.
داستان سرایی یا روایتگری، یکی از جذابترین روشهای تعامل با مخاطب است. کاربران اینستاگرام چشمشان به دیدن کپشنهای معمولی، عادت کرده است. پس چه بهتر، که با گفتن یک داستان، غافلگیرشان کنید. اگر اهل قلم باشید. میدانید که یک داستان خوب، شامل 3 عنصر اصلی است:
1. همیشه یک قهرمان دارد.
2. حتماً یک چالش سر راه آن قهرمان قرار میگیرد.
3. لحن نویسنده با توجه به اتفاقاتی که میافتد تغییر میکند.
✒مرتب نوشتن کپشن اینستاگرام
حتماً پیش خودتان میگویید، چه اهمیتی دارد که کپشن اینستاگرام مرتب نوشته شود!!! بگذارید یک موضوع را خیلی رک به شما بگوییم. مرتب نوشتن، باعث میشود، که مخاطب کپشن شما را بخواند. یا به راحتی از آن رد شود. مخصوصاً اگر قرار است. کپشن طولانی بنویسید. پس ساده از کنار این مسئله رد نشوید.
🔰نحوه صحیح مرتب نوشتن کپشن
وقتی میدانید که قرار است. کپشن پستتان طولانی شود، سعی کنید. بین خطوط فاصله ایجاد کنید.ربعضیها برای این کار از نقطه استفاده میکنند، که خیلی هم خوب است. و ایرادی ندارد، اما پیشنهاد ما چیست؟
اگر طرز استفاده از این دکمه را یاد بگیرید، دیگر به نقطه گذاشتن بین خطوط هم نیازی ندارید. و کپشنهایتان هم ظاهر زیباتری پیدا میکند.
- جملهای که میخواهید را تایپ کنید.
- یک خط بیایید پایینتر.
- دکمه نیمفاصله را یکبار فشار دهید.
- دوباره یک خط دیگر پایین بیایید و جمله بعدی را بنویسید.
با این کار کپشن شما مرتبتر خواهد شد. و دیگر بین خطوط خبری از نقطههای اضافی هم نیست.
دکمه نیمفاصله را ندارید؟
همه کیبوردهای اندورید که این دکمه را دارند، پس فقط باید زبان کیبوردشان را فارسی کنند. تا این دکمه را ببیند.
بقیه کاربران هم 2 راه دارند:
یا باید کیبورد گوگل (Gboard) را نصب کنند. و از دکمه نیمفاصله استفاده کنند.
و یا اپلیکیشن Space را نصب کنند.
یعنی باید متن کپشن را به اپلیکیشن بدهید تا خودش بین خطوط فاصله ایجاد کنند.
🔰استفاده درست از ایموجی
دومین کاری که میتوانید برای مرتبتر شدن کپشن اینستاگرام خود انجام دهید، استفاده از ایموجیها است.
ما دنیایی از ایموجی داریم. که روز به روز هم داردT به تعدادشان اضافه میشود. اما به نظرتان درست استT که برای جذابتر شدن و رنگی رنگی شدن کپشنهایمان، یک عالمه ایموجی در متن کپشن استفاده کنیم؟ معلوم است که نه! استفاده بیش از حد از ایموجی، اتفاقاً برعکس عمل میکند. و باعث میشود اصل مطلب اصلاً خوانده نشود.
نکته!!! از ایموجیهای مربوط به متن استفاده کنید. مثلاً اگر قرار است درباره محصول خود توضیح دهید استفاده از شکلک خنده و قلب و گل، بی معنی است!
برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.