تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا در چیست؟

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا در چیست؟

با درود فراوان خدمت همراهان همیشگی عزیز و وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش جدید درباره؛ تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا در چیست؟

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


در دنیای بازاریابی اینترنتی، عبارت بازارایابی محتوا به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از عبارات پر مصرف است. بازاریابی محتوا امری بسیار مهم و ضروری برای هر کسب و کار اینترنتی است. و تمامی اقداماتی که یک کسب و کار آنلاین در این راستا انجام می‌دهد، تاثیرگذار خواهد بود. اما عبارت استراتژی محتوا نیز به اندازۀ بازاریابی محتوا مهم است. و کمتر کسی به آن اشاره می‌کند.

استراتژی محتوا چیست؟

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا در چیست؟

برنامه ریزی، توسعه و مدیریت محتوا-چه به صورت نوشتار و چه در رسانه‌های دیگر.. استفادۀ درست از محتوا در قسمت‌ها و ابعاد مختلف یک تجارت را استراتژی محتوا می‌گویند.

استراتژی محتوا اشاره به فرآیند تولید،‌ ذخیره و توزیع محتوا طبق برنامه‌ای سازمان‌یافته، حول محوری مشخص و برای مخاطبانی از قبل تعیین شده است. موفقیت این فرآیند باید در تمام چرخۀ عمر محتوا، بر اساس شاخص‌های شفافِ عددی اندازه‌گیری شود. استراتژی محتوا شما باید هویّت محتوا از لحاظ ساختار و سبک را مشخص نماید. و چارچوب‌های محتوا را برای کلیۀ دپارتمان‌های شرکت تعیین نماید.

استراتژی محتوا چه مواردی را شامل می‌شود؟

بسیار مهم است که استراتژی محتوای خود را در بازه‌های زمانی مشخص به روز کنید. درست است که تغییر ندادن استراتژی محتوا در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند، اما اینکار در طولانی مدت تجارت شما را به خطر می اندازد. چرا که نیازها و خواسته‌های مخاطبان شما مرتباً در حال تغییر است. بنابراین، هر سال استراتژی محتوای خود را تغییر دهید. و در صورت نیاز حتی محتواهای خود را نیز بروز کنید.


بازاریابی محتوا چیست؟

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا در چیست؟

بازاریابی محتوا در واقع راهکاری برای جذب مشتری و فروش محصولات از طریق ایجاد محتوای ارزشمند، مفهوم و مرتبط می‌باشد. می‌توان گفت که بازاریابی محتوا در اصل ترکیبی از تکنیک‌های فروش محصول و بازاریابی سنتی است.

بازاریابی محتوا باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان متوجه این نکته نباشند، که شما در تلاشید محصولات خود را به آنها بفروشید. و تصور کنند که تنها برای بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی آنان این محتوا را در اختیار آنها قرار داده‌اید. در بازاریابی محتوا، شما مخاطبانی که می خواهید محتوایتان را برایشان منتشر کنید را مشخص می‌کنید و با انتشار محتوای مناسب، آنها را به سمت کسب و کار خود جذب می‌‎کنید.

بازاریابی محتوا معمولاً؛ به شکل نوشتار در وبلاگ، اخبار تحلیلی، مقالات آموزشی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ویدیو، اینفوگرافیک، مطالعۀ موردی، روابط عمومی، ملاقات حضوری با مشتریان، سئو و … پیاده می‌شود. بازاریابی محتوا باید به گونه‌ای باشد که باعث حفظ مشتریان فعلی و بدست آوردن مشتریان جدید شود.


تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

تفاوت بین بازاریابی و استراتژی محتوا چیست؟ بازاریابی محتوا در واقع ضمیمه ای بر استراتژی محتوای کلیِ شماست و تنها بروی خلق، اندازه‌گیری و انتشار مطالب جذاب و مفید برای مخاطبان تمرکز دارد. در واقع بازاریابی محتوا دقیقاً «دلایل و چراهای» خرید / مشارکت مشتریان شما را هدف می‌گیرد.

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا در چیست؟

اما بازاریابی محتوا تنها زمانی می‌تواند به بالاترین حد تاثیرگذاری خود برسد، که شما یک استراتژی محتوای قدرتمند برای آن پایه‌گذاری کنید. به عبارت دیگر، استراتژی محتوا با «چگونگی» استفاده از محتوا ارتباط دارد. و به شما می‌گوید؛ که «کجا» از «چه چیز» استفاده نمایید.


تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات در چیست؟

بازاریابی محتوا نسبت به تبلیغات دو تفاوت عمده دارد. اولین تفاوت این است که در بازاریابی محتوا، محتوا در رسانه‌های تحت مالکیت شما منتشر می‌شود؛ که همان وبلاگ، شبکه های اجتماعی شما و … هستند. اما اگر این محتوا در رسانه‌های خریداری شده منتشر گردد، به آن تبلیغات گفته می شود.

تفاوت دوم این است که بازاریابی محتوا یک راهکار برای بازاریابی داخلی و استراتژی جذب‌کننده است. و نه بازاریابی خارجی و استراتژی تهاجمی! بازاریابی محتوا هیچ مزاحمتی برای خواننده ایجاد نمی‌کند. بلکه برای او مفید هم هست. و پاسخ سوالات او را می‌دهد. پس با بازاریابی محتوا، نه تنها شما مخل آسایش کاربران نمی‌شوید، که مشتریان واقعی خود را هم پیدا خواهید کرد.

هزینه بازاریابی محتوا در مقایسه با هزینه تبلیغات

بازاریابی محتوا در مقایسه با تبلیغات بسیار زمان‌بر است. اما بازدهی بهتری هم دارد.


اجازه ندهید؛ تنبلی مانع پیشرفت شما شود!

متاسفانه، به علت آنکه ایجاد استراتژی محتوا، امری زمان‌بر و دشوار است، افراد بسیاری آن را نادیده می‌گیرند. و مستقیماً به سراغ بازاریابی محتوا می‌روند. شکی هم نیست که بازاریابی محتوا به این شیوه می‌تواند، موفقیت‌هایی پراکنده را برای شما به ارمغان آورد. اما؛ با این رویکرد نمی‌توانید از نهایت پتانسیل‌های کسب و کار خود بهره ببرید. کار بروی بازاریابی محتوا بدون استراتژی محتوا مثل آن است که شما بدون هیچ هدفی در هر سو حرکت بکنید. در نهایت هم به هیچ‌جا راه نخواهید برد.

همیشه محتوایی تولید کنید، که هدف دارد. محتوایی که بر اساس اهداف شرکت شما شکل گرفته و تمام زوایای آن محاسبه شده است. و همانطور که گفتیم این امر می‌تواند با ایجاد استراتژی محتوای خوب محقق شود. با ایجاد استراتژی محتوا شما می‌توانید کسب و کار خود را به بالاترین حد ممکن از سود برسانید.


نتیجه گیری

یک استراتژی محتوای محکم و یکپارچه (به همراه بازاریابی محتوای ارزشمند) می‌تواند، در گسترش تجارت شما نقشی تعیین‌کننده داشته باشد. پس بهتر است مطمئن شوید که استراتژی محتوای شما پیش از اجرای بازاریابی محتوا، به خوبی پایه گذاری شده باشد.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا