برطرف شدن صدای یک طرفه در حالت NAT

برطرف شدن صدای یک طرفه در حالت NAT

این مقاله در خصوص؛ برطرف شدن صدای یک طرفه در حالت NAT میباشد. پس با وبوآپ همراه باشید.

“برای آگاهی بیشتر و همچنین؛ خرید خط تلفن ویپ با وبوآپ در ارتباط باشید.🌐📞


درباره NAT

کوتاه شده عبارت، Network Address Translation میباشد. که با استفاده مجدد از نشانی های IP به ما در بهبود امنیت کمک می کند. و مسیریاب نات ترافیک ورودی و خروجی از شبکه private را ترجمه می کند.

⭐برای کد تخفیف اسکای روم به این صفحه مراجعه کنید.⭐

کارایی و مزیت نات

NAT مانند؛ پذیرش گر یک اداره بزرگ است. شما دستورالعمل ها را در اختیار پذیرشگر قرار میدهید. تا تمامی تماس ها را به شما متصل نکند. مگر اینکه شما تقاضا کنید. بعدها شما با یک مشتری تماس می گیرید. و برای او پیغامی مبنی بر اینکه با شما تماس بگیرد می گذارید. شما به پذیرشگر می گویید؛ که منتظر یک تماس از سمت آن مشتری هستید تا آن را به شما وصل کند.

چرا NAT؟!

چون راهکاری برای تبدیل آدرس های شبکه Local یا  Private به آدرسPublic میباشد. در پروژه های ویپ معمولا؛ از یک IP Valid استفاده می شود. اما خود سرور ایزابل دارای IP Invalid است. NAT یک راهکار برای ارتباط از طریق دنیای اینترنت با سرور ایزابل بوده. و برای این منظور باید بر روی مودم یا Router پورت 5060 UDP و پورت 10000 تا 20000 UDP به سمت IP داخلی سرور ایزابل Forward شود.

مشکل صدای یکطرفه

ساختار پروتکل SIP به گونه ای است. که وقتی بر روی NAT قرار میگیرد. صدا به صورت یک طرفه منتقل می شود. یعنی صدای فردی که برروی اینترنت هست. در داخل شرکت شنیده می شود. ولی صدای فرد داخل شرکت به گوش فرد خارج شرکت نمیرسد. ماهیت این مشکل تنها مختص Asterisk نمی باشد. و تمامی سیستم های VoIP که با پروتکل SIP کار می کنند.

راه حل

راهکا آن دو بخش خواهد داشت.

  • تغییرات در تنظیمات SIP
  • اعمال تغییر در تعریف داخلی

تغییرات در تنظیمات SIP

در سرور ایزابل از تنظیمات Unembedded IssabelPBX در منوی PBX و زیر منوی PBX Configuration شوید. اما برای دسترسی به این قسمت ابتدا باید از منوی Security و زیر منوی Advanced Setting گزینه Enable direct access را روی حالت On قرار دهید.

برطرف شدن صدای یک طرفه در حالت NAT

حال در قسمت Unembedded IssabelPBX و منوی Setting و Asterisk SIP Setting NAT را در حالت Yes قرار دهید. سپس؛ در قسمت IP Configuration روی حالت Static قرار دهید. برای اعمال IP Local و Public احتیاج به انتخاب گزینه Auto Configuration می باشد. که این گزینه موارد درخواستی را پر میکند.

برطرف شدن صدای یک طرفه در حالت NAT

اعمال تغییر در تعریف داخلی

برای این منظور در تنظیمات داخلی مورد نظر در بخش Device Option باید؛ NAT را روی Yes قرارد دهیم.

برطرف شدن صدای یک طرفه در حالت NAT

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا