بررسی وضعیت دسترسی به adsl مخابرات

بررسی وضعیت دسترسی به adsl مخابرات

در این مقاله قصد داریم، تا بطور کامل به موضوع؛ بررسی وضعیت دسترسی به adsl مخابرات بپردازیم. پس با وبوآپ همراه باشید.

⭐همچنین می‌توانید، برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه “ خط تلفن ثابت آسیاتک ” استفاده کنید.⭐


بررسی وضعیت دسترسی به adsl مخابراتAdsl چیست؟

بررسی وضعیت خط تلفن در زمینه های، کیفیت و اینترنت است. که باید لحاظ شود.

1. بررسی وضعیت خط تلفن به کمک شرکت سرویس دهنده:
ابتدایی ترین روش برای وضعیت خط تلفن است. که باید با شرکت سرویس دهنده خط تلفن ارتباط برقرار نماید. و از آن ها بخواهید این بررسی را انجام دهند.

2. از طریق مودم به بررسی وضعیت خط تلفن می پردازیم:
در این روش، باید به کمک تنظیمات مودم، سرعت آپلود و دانلود را مشاهده کنید. در این حالت؛ عدد مشاهده شده باید با سرعت سرویس یکی باشد. می توانید نویز را نیز؛ بررسی کنید. که متوجه شوید پهنای باند به چه صورت است.

بررسی وضعیت دسترسی به adsl مخابراتچگونه از اطلاع کشش سرعت آگاه شویم؟

تمامیه سرویس دهندگان خط تلفن تلاش میکنند. تا ارائه اینترنت را با سرعت قابل قبول عرضه نمایند. اما چون؛ در این زمینه سرعت پیشرفت و ارتقا وجود دارد . و هرروز سرعت و کیفیت بالاتری را سرویس های جدید ارائه میکنند، بهتر است. در زمان تهیه خط سرعت و کیفیت باید اولویت باشد. تا توانایی کشش به صورت چشمگیر افزایش یابد.

بررسی وضعیت خط تلفن به کمک دو مدل میباشد.

بررسی وضعیت دسترسی به adsl مخابرات1. بررسی وضعیت خط تلفن با مودم D_LINK:

در قدم اول با زدن آدرس 192. 168 . 1 .1 در مرورگر و بعد از آن کلمه Enter را کلیک نموده. تا با صفحه مورد نظر روبرو شوید. و در دو جای خالی ادمین را نوشته. و گزینه تایید را بفشارید. به بالای صفحه قسمت چپ نگاه بیندازید. و گزینه ی status را برگزینید. در این گزینه statics را زده. و به دنبال Attainable Rate باشید. عدد مقابل این گزینه باید تقسیم بر 1024 شود. تا شما سرعت را برحسب مگابیت برثانیه یافته باشید.

بررسی وضعیت دسترسی به adsl مخابرات2. بررسی خط تلفن در سرعت اینترنت با مودم Tp-link:

در این حالت نیز همان عبارت را ( 192. 168 . 1 . 1 ) مرورگر نوشته Enter کنید. در ادامه همانند حالت اول صفحه ی باز شده. با دو کادر خالی میباشد. که باید کلمه ی ادمین را به صورت لاتین نوشته. و به تنظیمات بروید.

نکته adsl :

در این مودم باید بررسی کنید. تا نوع مودم پرداخت، قدیمی و ساده می باشد. یا جدید. زیرا روش های بررسی در این دو حالت تا حدودی متفاوت است. ابتدا به نوع جدید این مودم و بررسی آن میپردازیم. تا همان جایی که در بالا گفته شد، پیش بروید. و بعد از گزینه تایید و رفتن به تنظیمات در صفحه ی بعد Status را زده. و به کادر با عبارت kbps mak rate نگاه کنید. عدد مورد نظر را دوباره تقسیم بر 1024 نموده. تا مثل روش اول سرعت را برثانیه یافته باشید.

اما در مدل قدیم در این حالت باید پس از مراحل بالا و رفتن به تنظیمات status را زده. و بعد به دنبال گزینه ی Device info باشید. که بعد از کلیک عدد مقابل max Rate سرعت را به شما نشان می دهد. و شما متوجه کشش سرعت اینترنت خط تلفن خود می شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا