ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت

ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت

با درود فراوان خدمت همراهان عزیز و همیشگی وبوآپ🌸 همراه شما هستیم، با آموزش جدید دیگری در رابطه با؛ ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت

⭐برای بهره مندشدن از کد تخفیف اسکای روم میتوانید، از این صفحه اقدام نمایید.⭐


گفته بودیم که؛ ایجاد بک لینک فرآیندی پیچیده و دشوار است. و همۀ بک لینک ها ارزش یکسانی ندارند…

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

اغلب، سئوکاران درباره روش های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه صحبت می کنند. (یا نواحی سوال برانگیزی که بین این دو استراتژی وجود دارد، که معمولاً؛ سئو کلاه خاکستری نامیده می شود. در این فصل قصد داریم تفاوت های این دو استراتژی در ایجاد بک لینک را بیان کنیم. و برخی از مزایا و معایب هر کدام از این رویکردهای لینک بیلدینگ را پوشش دهیم.

سئو کلاه سفیدایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت

استراتژی سئو کلاه سفید (White Hat Seo)، روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر هستند. که خطر کم تری را برای وب سایت به دنبال دارند. این روش ها توسط قوانین و چارچوب های موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ مورد تایید هستند.

  • تولید محتوا با کیفیت، غنی و منحصر بفرد.
  • ساخت پایگاهی برای فعالیت کاربران. پایگاهی که در آن، کاربران می توانند، به راحتی با وب سایت شما و با یکدیگر تعامل داشته باشند.
  •  ترویج و تبلیغ محتوای سایت برای افراد مرتبط از طریق ارسال پیام های شخصی سازی شده.

مزیت استراتژی سئو کلاه سفید در ایجاد بک لینک این است که دیگر نیازی نیست نگران جریمه های دستی گوگل یا شناخته شدن به عنوان اسپم باشید. استراتژی سئو کلاه سفید معمولاً؛ برای کاربران واقعی نیز مفید است. مطمئن باشید. با استفاده از استراتژی سئو کلاه سفید، پایگاه قدرتمندی خواهید داشت که یک شبه از بین نمی رود!

البته ایجاد بک لینک با استراتژی سئو کلاه سفید معایبی نیز دارد. در این روش باید به جای دستاوردهای کوتاه مدت، باید بر روی اهداف بلند مدت تمرکز می کنید. برای آنکه بتوانید از سئو کلاه سفید بهترین نتیجه را به دست آورید، ممکن است مجبور باشید وقت زیادی صرف کنید. زیرا، این روش بیشتر بر روی زیر ساخت های یک وب سایت تمرکز دارد.

سئو کلاه سیاه

عبارت کلا سیاه یا Black Hat در اصل برای توصیفِ هکرهای کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین، از تکنیک سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo) برای توصیف تکنیک هایی استفاده می شود که به طور مستقیم دستورالعمل ها و قوانین موتورهای جستجوگر را نقض می کنند. این تکنیک ها به دنبال استفاده از نقاط ضعف الگوریتم های موتورهای جستجوگر هستند. تا بتوانند با استفاده از آنها به رتبۀ دلخواه خود دست یابند.

نمونه هایی از تاکتیک سئو کلاه سیاه را در زیر مشاهده می کنید:

  • کلاکینگ (Cloaking): در این روش، محتوایی که به موتورهای جستجوگر نشان داده می شود با محتوایی که با کاربران می بینند، متفاوت است.
  • قرار دادن لینک های پنهان در وب سایت بوسیله دستکاری جریان های امنیتی. این لینک ها معمولاً؛ متعلق به خودِ وب سایت نیست.
  • قرار دادن متون پنهان در یک صفحه که تنها برای موتورهای جستجوگر قابل مشاهده است. و کاربران نمی توانند آنها را ببینند. این متن ها معمولاً شامل تعداد زیادی کلمه کلیدی هستند. که شما می خواهید در آنها رتبه بالایی به دست آورید. این روش به Keyword Stuffing مشهور است.

استراتژی سئو کلاه سیاه در بلند مدت نمی تواند، کارساز باشد. زیرا موتورهای جستجوگر همیشه به دنبال متوقف کردن آنها هستند. این موضوع به این معنی است؛ که ترافیک و رتبه بندی حاصل از استراتژی کلاه سیاه ممکن است. در طول یک شب با اُفت شدیدی روبرو شود.


 

چرا استفاده مداوم از تکنیک سئو کلاه سفید برای ایجاد بک لینک مهم است؟ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت

بیشتر تاکتیک های سئو کلاه سیاه با روش های غیر مطمئن جدیدی جایگزین خواهند شد. مشکل اینجاست که چنین مواردی برای بیشتر کسب و کارها مفید نیستند. بیشتر کسب و کار ها نمی توانند موقعیت وب سایت خود را با استفاده از روش های کلاه سیاه به خطر بیاندازند یا همیشه برای مقابله با آن آماده باشند. اگر این روش را با تکنیک کلاه سفید مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که در استراتژی سئو کلاه سفید یک هدف بلند مدت ایجاد می کنید و نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. در استراتژی کلاه سفید نیازی نیست نگران بروزرسانی های گوگل و جریمه های آن باشید.


نکاتی در مورد خرید لینک

ایجاد بک لینک می تواند دشوار باشد، به خصوص در روزهای آغازین که سعی می کنید، شهرت و اعتبار خود را بسازید، با افراد مناسب در ارتباط باشید و محتوای با کیفیت تولید کنید. قابل درک است که متخصصان سئو در این شرایط سعی کنند به دنبال میانبُرهایی برای کمک به فرآیند ایجاد بک لینک باشند. یکی از این میانبرها خرید لینک است. خرید لینک به طور مستقیم خلاف قوانین گوگل است.

گوگل اهمیت زیادی به این موضوع می دهد زیرا خرید لینک می تواند، موقعیت یک سایت در موتورهای جستجوگر را به کلی تغییر دهد. گوگل می خواهد شرکت ها تنها به خاطر محتوای خوبِ خود و توجهی که به کاربران دارند. در نتایج اول موتور جستجوگر نمایش داده شوند، نه به خاطر سرمایه زیادی که دارند.

همچنین، توجه داشته باشید؛ گوگل به طور واضح و روشن اعلام می کند، که لینک هایی که برای کسب رتبه بالاتر ایجاد می شوند. این جمله دقیقاً همان جایی است که تفاوت بین خرید لینک و خرید تبلیغات به میان می آید.

خرید تبلیغاتی که در آن ها لینک وجود دارد، بسیار خوب است. و می تواند روشی عالی برای ایجاد آگاهی از برند شما باشد. با این حال، گوگل بیان می کند اگر به دنبال انجام این کار هستید، باید مطمئن شوید که تبلیغات مورد نظر از PageRank نمی کند. یا به عبارتی سیگنال قدرتمندی به سایت شما نمی فرستند.

در ادامه با روش هایی آشنا می شوید که می توانید، از آنها برای تبلیغات استفاده کنید:ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت
  • لینک های خود را به صورت nofollow ایجاد کنید.
  • لینک را به صورت جاوا اسکریپت درست کنید. تا گوگل نتواند آن را دنبال کند.
  • استفاده از صفحات ریدایرکت شده، که از طریق فایل Robot.txt مسدود شده است.

این روش ها بدین معنی است، که تبلیغات بر روی پیج رنک سایت شما تاثیری نخواهد داشت. در نتیجه تاثیری بر روی نتایج طبیعی جستجو نمی گذارد. به طور کلی خرید لینک کار پرخطری است. و برای بیشتر شرکت ها تحمل این خطر ارزشی نخواهد داشت. دستاوردهای کوتاه مدت، اغلب مهم تر از مزایای بلند مدت است. و اگر می خواهید کسب و کار قانونی ایجاد کنید که قصد دارد، برای به دست آوردن مشتری از ترافیک طبیعی گوگل استفاده کند، خرید لینک می تواند فعالیت تجاری شما را به خطر بیاندازد.


جریمه های گوگل و سئو کلاه سیاه

اگر دستورالعمل ها و قوانین وبمستری گوگل را نقض کنید؛ به احتمال زیاد توسط موتور جستجوگر گوگل جریمه خواهید شد. بسته به نوع تخلف وب سایت شما؛ جریمه های اعمال شده نیز می تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. گاهی اوقات ممکن است. این پنالتی تا زمان رفع مشکل بر روی وب سایت، ادامه داشته باشد. شرکت های بزرگی وجود دارند که به خاطر نقض کردن دستورالعمل های گوگل، دچار جریمه های سنگینی شده اند.

+جریمه دستی (Manual Penalties)

معمولاً؛ اعضای تیم اسپم گوگل بعد از اینکه بفهمند شما دستورالعمل های گوگل را نقض کرده اید، به صورت دستی جریمه هایی را برای وب سایتتان اعمال خواهند کرد. این نقض می تواند شامل خرید لینک یا ایجاد بک لینک با روش کلاکینگ باشد. برای حذف این جریمه، باید یک درخواست تجدید نظر برای گوگل بفرستید. این درخواست تجدید نظر شامل موارد زیر است:

  • کارهایی که برای رفع این مشکلات انجام داده اید.
  • برنامه شما برای اینکه دیگر در این نوع فعالیت ها شرکت نکنید چیست.
  • شواهد روشن و واضحی برای دو مورد بالا.

در مرحله بعدی، گوگل تصمیم می گیرد آیا جریمه اعمال شده برداشته شود یا خیر. در برخی از موارد به شما اطلاع می دهند که کارهای لازم و کافی برای رفع این مشکل را انجام نداده اید. نمونه رایج از این مورد زمانی است. که برای ایجاد بک لینک کم کیفیت جریمه شده اید. و شما هنوز این لینک های کم کیفیت را حذف نکرده اید. برای اینکه مطمئن شوید دچار جریمه دستی گوکل نشده اید، به گوگل وبمستر تولز بروید. و بخش جریمه های دستی را بررسی کنید.

+جریمه های الگوریتمی

در این مورد، گوگل به طور خودکار مشکلی را در سایت شما پیدا می کند. و به خاطر وجود این مشکل شما را جریمه خواهد کرد. معمولاً؛ این نوع مشکلات به صورت On-Site (داخلی) است. به عنوان مثال متون پنهان یا کلاکینگ جزو این مشکلات هستند. و باید پیش از جریمه شدن توسط گوگل رفع شوند.

در این نوع پنالتی، برطرف کردن مشکل موجود می تواند باعث شود که در آینده، زمانی که ربات های گوگل سایتتان را Crawl می کنند، جریمه های موجود بر سایت شما را بردارند. در برخی از موارد نیز باید درخواست تجدید نظر برای گوگل بنویسید و در مورد رفع مشکلات موجود اطلاع دهید.

ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت


چرا تبادل لینک تکنیک خوبی محسوب نمی شود؟!

به جای تبادل لینک با سایت های با کیفیت و مرتبط، بیشتر متخصصان سئو با هر سایتی که به دست شان می رسید، تبادل لینک انجام می دادند. این کار باعث شد، که برخی از افراد صفحه ای را به طور اختصاصی برای لینک های تجاری ایجاد کنند.

این صفحات دارای آدرسی همچون www.example.com/links.html هستند. اینگونه صفحات شامل لیست بزرگی از لینکها به سایت هایی است که اغلب به موضوع سایت ربطی ندارند. و دارای کیفیت عالی نیستند. به همین خاطر، گوگل به دنبال کاهش ارزش لینک هایی بود که تنها از طریق این روش ایجاد شده بودند. اینگونه سایت ها به خاطر تبادل لینک افراطی جریمه می شوند. در راهنمای وبمستر نیز بخشی به این موضوع اختصاص یافته است.

ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت

زمانی که صحبت از ایجاد بک لینک به میان می آید، گوگل به دنبال لینک هایی است. که شما به دست آورده اید. آنها دوست دارند بدانند این لینک ها از کجا آمده اند. و چه نوع کیفیتی دارند. با این وجود، گوگل با سایت هایی که به خاطر دلایل قانونی با یکدیگر تبادل لینک انجام می دهند، مشکلی ندارد.

⭐برای خرید کلاس آنلاین اسکای روم میتوانید، در این صفحه اقدام نمایید.⭐


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا